Friday, September 11, 2009

BKKUSIM ANJUR SOLAT HAJAT DAN TAHLIL PERDANA

Nilai, 10 September 2009 – Hampir 200 kakitangan USIM telah menyertai Majlis Solat Hajat dan Tahlil Perdana bertempat di Stadium Tertutup Nilai, Negeri Sembilan. Majlis ini diadakan bersempena dengan Sambutan 10 tahun Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) dan mendoakan kesejahteraan USIM agar terus berjalan dengan baik demi mencapai matlamat penubuhan ketika ia diasaskan 10 tahun lalu.

Majlis bermula seawal jam 12.30 tengahari dimana satu ceramah ringkas telah disampaikan oleh Dr. Adnan Mohamed Yusof, Dekan Fakulti Pengajian Quran dan Sunnah (FPQS) USIM sementara menunggu waktu solat zohor. Beliau telah menyampaikan ceramah bertajuk USIM 10 tahun : Mensyukuri Kejayaan, Melonjak Pencapaian.

Dalam ceramahnya beliau menekankan betapa pentingnya majlis keagamaan sebegini yang mana dapat mempereratkan hubungan silaturrahim sesama insan. Beliau juga menyeru kepada semua kakitangan USIM agar dapat merenung kembali jasa-jasa dan pengorbanan yang telah dicurahkan kepada mereka yang masih ada juga yang telah tiada dalam usaha menaikan nama USIM dan meningkatkan martabat pengajian Islam ke dalam arus perdana pengajian tinggi negara.

Majlis diteruskan dengan bacaan surah Yassin dan tahlil yang dipimpin oleh Ustaz Ahmad Tarmizi Abdul Rahman dari FPQS diikuti solat zohor dan solat hajat berjemaah yang diimamkan oleh Ustaz Mohd Shamsul Hakim Abd Samad juga dari FPQS.

Turut diselitkan penyerahan cek sumbangan berjumlah RM 2,430 kepada Encik Mohd Zul Azhar Abdul Rahman, Pengawal Keselamatan USIM yang disampaikan oleh Y.Bhg. Prof. Dato’ Dr. Abdul Shukor Hj. Husin, Naib Canselor USIM bertujuan untuk membantu meringankan bebanan rawatan Allahyarham bapa beliau. Pihak Universiti telah mengadakan kutipan sumbangan derma dikalangan kakitangan disamping mendapatkan sumbangan terus dari sumber kewangan Universiti.

Diakhir majlis turut diedarkan kurma kepada kakitangan USIM oleh Badan Kebajikan Kakitangan USIM (BKKUSIM).

Oleh :
pro@usim.edu.my Alamat emel ini dilindungi daripada spambots, anda perlu membenarkan JavaScript untuk melihatnya
Tel : 06-7988025/8026/8027/8028

No comments:

Post a Comment